مسابقه دفاعیه معماری

چرا در سال 1403 طرح تو طرح جلسات دفاعیه عمومی برگزار می‌کند؟

نویسنده:

محمدرضا لعلی مفرد

۱۴۰۳-۰۵-۲۹

در سال 1403 پلتفرم طرح تو طرح با رویکرد نوینی جلسات دفاعیه مسابقات خود را برگزار خواهد کرد. آن هم برگزاری جلسه دفاعیه به صورت عمومی است. بر این اساس تمامی افراد که در حوزه معماری و ساختمان فعالیت دارند یا صرفا به این حوزه علاقه‌مند هستند می‌توانند شرکت نمایند و با روند این جلسات آشنا شوند.
این امر با مزایای زیادی همراه است و شکل‌گیری این ایده از دلایلی برآمده که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

در مجموع برگزاری جلسه دفاعیه به صورت عمومی می‌تواند از چندین حیث برای اقشار مختلف مفید واقع شود.
بهره‌مندی از این مزایا برای معماران شرکت کننده و فینالیست‌های مسابقه، کارفرمایان و سازندگان، فعالین حوزه ساخت و ساز، دفاتر معماری و طراحان کشور، دانشجویان حوزه معماری و ساختمان، علاقه‌مندان این حوزه و دیگر اقشار مرتبط خواهد بود.
گفتنی است شرکت در جلسه دفاعیه از محدودیت خاصی برخوردار نیست و هر فردی که تمایل داشته باشد، می‌تواند در این جلسات حضور داشته باشد.

جلسه دفاعیه
دفاعیه مسابقه طراحی پلان و نما یاس فرمانیه به صورت عمومی

شفاف سازی مسابقات معماری با برگزاری جلسه عمومی

برگزاری جلسه دفاعیه به صورت عمومی این امکان را برای معماران شرکت کننده در مسابقه و فینالیست‌های آن فراهم می‌کند تا بتوانند از ابتدا حضور داشته باشند و به طور کامل با روند ایونت همراه باشند.
از این رو به صورت شفاف در جریان تمامی دفاعیه‌های معماران فینالیست قرار خواهند گرفت. این امر منجر خواهد شد تا تمامی ابهامات احتمالی در رابطه با علت انتخاب برندگان مسابقه مرتفع شود.
چرا که در آن جلسه کارفرمایان مسابقه و منتورهای آن حضور خواهند داشت و نقطه نظرات را در رابطه با هر طرح بیان خواهند کرد.

ایجاد تعامل و امکان شبکه سازی

افرادی که در جلسات دفاعیه حضور پیدا می‌کنند، به طور معمول در زمینه معماری و ساختمان و از این قبیل حوزه‌ها فعالیت دارند. به واسطه جلسات عمومی، افراد فعال در حوزه‌های مرتبط گردهم خواهند آمد. از این رو امکان تعامل و برقراری ارتباط هدفمند جهت همکاری در آینده برای اقشار مختلف فراهم خواهد شد و کمک شایانی به نتورکینگ و شبکه‌سازی برندها، متخصصین و دیگر حضار خواهد کرد.

برگزاری جلسه دفاعیه
جلسه عمومی دفاعیه مسابقه طراحی ویلا اردیبهشت 

 

بهره‌مندی از نکات معماری و الهام‌بخشی

در جلسات دفاعیه، معماران منتخب از طرح‌های خود دفاع خواهند کرد و به تشریح روند و فرایند طراحی خود می‌پردازند. هم‌چنین پروژه‌هایی که در پلتفرم طرح تو طرح به مسابقه گذاشته می‌شوند از کارفرمایان، منتورها و مشاورین متخصص و با دانش در حوزه کاری خود برخوردار هستند و در رابطه با طرح‌های ارسالی نقطه نظرات و نکات حائز اهمیتی را بازگو می‌کنند. حضور یافتن در این رویدادها از جنبه آموزشی برای علاقه‌مندان و دانشجویان می‌تواند تا حد زیادی مفید واقع شود و الهام‌بخش جوانانی باشد که قصد شروع فعالیت در این زمینه را دارند.
هم‌چنین در پایان جلسه این امکان وجود خواهد داشت تا حاضرین، در صورتی که ابهامی در رابطه با طرح ارسالی دارند با معماران و مشاوران در میان بگذارند و پاسخ آن را دریافت کنند.

افزایش خلاقیت و نوآوری برای عموم

طی این رویدادها ایده‌های متنوع با نگرش‌های متفاوتی مطرح می‌شود و به رویکردهای نوآورانه در صنعت معماری پرداخته می‌شود. حضور گسترده شرکت‌کنندگان در جلسات عمومی دفاعیه مسابقات معماری، در نهایت موجب افزایش خلاقیت و نوآوری برای این عزیزان خواهد شد.
می‌توان گفت به طور کل این رویدادها به افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت معماری در زندگی افراد جامعه و در نهایت ترویج فرهنگ معماری در سطح کشور کمک می‌کنند.

گفتنی است مزایای عمومی بودن جلسات دفاعیه مسابقه معماری، به نحوی است که کارفرمایان، معماران، فعالان حوزه و حتی خود پلتفرم طرح تو طرح ذی‌نفع خواهند بود.
حضور کارفرمایان، سازندگان و معمارانی که به تازگی با پلتفرم آشنا شده‌اند، در این جلسات امکان همکاری با پلتفرم طرح تو طرح را میسر خواهد کرد و به عنوان بستری برای شروع ارتباط با دیگر افراد خواهد بود.

مسابقه معماری
رویداد دفاعیه مسابقه طراحی پلان و نما طالقانی به صورت عمومی

 

در نتیجه، برگزاری مسابقات معماری به صورت عمومی و با حضور علاقه‌مندان، به توسعه و ارتقاء معماری در ابعاد مختلف کمک می‌کند. این رویدادها فرصتی ایده‌آل را برای ایجاد تعامل بین کارفرمایان، معماران، دانشجویان، علاقه‌مندان و عموم مردم فراهم آورده و منجر به افزایش آگاهی عمومی معماری می‌شود.
در صورتی که تمایل به حضور در این جلسات دارید، می‌توانید با دنبال کردن پلتفرم طرح تو طرح در شبکه‌های اجتماعی و عضویت در سایت مجموعه، از زمان دقیق برگزاری دفاعیه مطلع شوید.

امیدواریم که مقاله مربوطه مورد توجه شما قرار گرفته شده باشد. شما عزیزان جهت ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

درخواست مشاوره

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
ارسال تیکت
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)